In het informatieboekje vind je allerlei informatie over onze vereniging en gedragsregels die gelden bij onze vereniging. Klik hier om het te openen. Er is een apart boekje beschikbaar met allerlei informatie betreffende jeugdzaken.

Praktisch richtlijnen voor leiders

Zorg dat je de telefoonnummers van de spelers/ouders hebt. Hiermee kun je helder communiceren en afspraken maken. Een groeps-app is ook erg handig, deze behoort alleen voor voetbal gerelateerde zaken. Maak een duidelijk rijschema. Check regelmatig de staat van de kleding. Ga zorgvuldig om met materialen die de club ter beschikking stelt. Mochten er echt spullen ontbreken, neem dan contact op met Tiny Kok. Verantwoordelijk voor het materiaal zoals ballen, pionnen, waterzak en bidons. Elke leider krijgt aan het begin van het seizoen een vast aantal ballen, waterzak en bidons. Hier wordt zorgvuldig mee omgegaan. Zorg dat je ruim van te voren aanwezig bent, zowel bij uit als thuis wedstrijden, om eventuele problemen op te lossen. Hou toezicht bij de kleedkamer, zowel bij uit-als thuis wedstrijden. Wijs spelers aan (een andere manier mag ook) die de kleedkamer netjes achter laten. Zorg voor elke wedstrijd dat het wedstrijdformulier is ingevuld op de KNVB Wedstrijdzaken-App. Contactpersoon is Henk Lindeboom. Communiceer aflastingen zo snel mogelijk met de spelers/ouders.

Digitaal

Het is ook leuk om af en toe een wedstrijdverslag te maken (+ een aantal foto’s) en deze in te mailen aan de redactie van het sportblad (a.a.machiela@hotmail.com) en aan webmaster@vvmarrum.nl. Dit kan dan in het sportblad en op de website van vv Marrum worden geplaatst.

Praktisch richtlijnen voor trainers

Tijdig aanwezig zijn voor aanvang wedstijden en trainingen. Verantwoordelijk voor trainingsmateriaal (geldt ook voor de leider) (oa ballen, pionnen, hesjes). Hou contact met de leiders over de ontwikkeling van de spelers. Wees in al je gedragingen een voorbeeld voor anderen. Rapporteer wangedrag /pesten of andere problemen aan het bestuur. Leer de spelers dat er regels zijn, dat ze zich aan afspraken moeten houden en dat niemand zich daaraan kan onttrekken.
Ontwikkel hun respect voor medespelers, tegenstander en scheidsrechter. Bedenk dat kinderen voor hun plezier spelen en iets willen leren. Blijf op de hoogte van de beginselen van het begeleiden van deze kinderen. Spelers verdienen een trainer/leider die zij respecteren. Geef positieve kritiek, en wees gul met complimenten. Schreeuw niet tegen spelers, en maak spelers nooit belachelijk als ze fouten maken en/of een wedstrijd verliezen.